Skytteforeningen

Klubbens e-mail formand@pandrupskytteforening.dk
Kasserer e-mail kasserer@pandrupskytteforening.dk

Fra 15 meter banen

I vinterperioden træffes vi i vore lokaler i kælderen under Jetsmarkhallen. Her har vi 6 stk. 15 m. skydebaner som kan anvendes til riffel, pistol med kaliber op til 45 og luftvåben. Det er ikke tilladt at skyde med kappeklædt ammunition. Det holder kuglefanget ikke til. Vi har både luftriffel og luftpistoler.

Mvh. Thorkild

Fra 50 meter banen

I sommerperioden flytter vi ud i skyttehuset på Pilevej. Her har vi  10 stk. 50 m. riffelbaner.

Fra 25 meter pistolbanen

Vi har også 10 stk. 25 m. pistolbaner på Pilevej . Pistolbanerne kan styres af duelanlæg. I 2014 har vi købt et Falling Target anlæg med 5 skiver. Vi har i 2015 fået banetilladelse til at skyde med kaliber 22, 9 mm og cal.38.

Skydning på 200 m. bane

Vi har ikke selv  200 m. baner, men der er mulighed for at skyde 200 m. andre steder i amtskredsen.

Lidt om skytteforeningen

Pandrup Skytteforening blev stiftet den 6. februar 1974. Vi er i dag d. 25/10-2017 80 medlemmer.

Skydning – en sport for alle aldre

Skydning udmærker sig blandt andet ved at være en af de få idrætsgrene, hvor hele familien kan deltage –  uanset alder og færdighed.

Du kan gå lige ind fra gaden og deltage. Det kræver hverken færdigheder, talent, kondition, specielt tøj eller udstyr. Riffel eller pistol låner du i skytteforeningen.

Du kan “nøjes” med at træne i din forening. Der er ikke noget krav om deltagelse i stævner eller konkurrencer.

Vi deltager i turneringer hvor vi konkurrerer med andre foreninger under DDS-Nordjylland. I en turnering der skydes 4 gange og det kan enten være på hold med 4 personer eller som individuel skytte.

De Danske Skytteforeninger

De Danske Skytteforeningers formål er »ved skydning som idræt og andet kulturelt virke at fremme det folkelige foreningsarbejde«.

Hovedkvarteret ligger i Vingsted mellem Vejle og Billund, hvor DDS har Nordeuropas største og mest omfattende skydebaneanlæg.

Billede

Organisatorisk er DDS bygget op med 15 amtsforeninger, som tilsammen
har cirka 870 skytteforeninger som medlemmer.

Pandrup Skytteforening hører under  DDSNordjylland. Foreningsnummer 416.

Vi opfordrer vore medlemmer til at deltage i amtsbestyrelsen og diverse udvalg.

Comments are closed.